Huisregels van Tandartspraktijk Dierdonk
Hartelijk welkom bij Tandartspraktijk Dierdonk. We vinden het zeer belangrijk om de beste kwaliteit van mondzorg aan u te geven en we hebben veel aandacht voor de veiligheid en privacy van onze patiënten. Daarom hanteren we binnen de praktijk de onderstaande huisregels. Zo zorgen we samen met u voor een plezierige, open en veilige praktijkomgeving. De meeste huisregels spreken voor zich.
1. Uw bezoek
- Wij vragen u om minimaal 5 minuten voor uw afspraak in onze praktijk aanwezig te zijn.
- Als u een afspraak bij ons heeft, hoeft u zich niet aan te melden en kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Heeft u geen afspraak en wilt u een medewerker spreken, dan meldt u zich bij de balie.
- Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch of aan de balie worden gemaakt.
- Bij ieder bezoek meenemen: een geldig legitimatiebewijs, zorgpas en de afsprakenkaart. Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik graag tijdigaan ons doorgeven via de mail info@tandartspraktijkdierdonk.nl .
- Wij streven ernaar om op de geplande tijden te behandelen. Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. De uitlooptijd valt op geen enkele manier te verhalen op Tandartspraktijk Dierdonk.
- Tandartspraktijk Dierdonk zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, zoals verwacht van een goed vakman en conform de gedrags-en beroepsregels. De tandarts heeft bij de Nederlands wet een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
- Wanneer het niet mogelijk is voor u in de Nederlandse of Engelse taal te communiceren, dan vragen wij u een tolk mee te nemen.
- De tandarts informeert u over het behandelplan, eventuele risico’s en alternatieven. Met deze informatie kunt u vervolgens een weloverwogen keuze maken. Bij voorgenomen behandelingen met een bedrag boven de €250,- ontvangt u vooraf een gespecificeerde kostenbegroting. Het is aan u om met uw verzekering te overleggen wat hiervan de vergoedingen en de kosten voor uzelf zijn.
- Indien het voorafgaand verstrekken van een kostenbegroting niet mogelijk is, bijvoorbeeld in het geval van een spoedgeval, worden de kosten nog voordat de behandeling start mondeling met u besproken.
- Controles worden regelmatig gepland. Op deze manier kunnen veranderingen en mogelijke problemen in uw mond(hygiëne) tijdig ontdekt worden. Als u afwijkt van deze regelmaat, kunt u zich bij problemen niet beroepen op het falen in opmerkzaamheid van de tandarts.
- Indien wij u langer dan 2 jaar niet voor controle zien, sturen wij u een mail met het verzoek contact met ons op te nemen. Vernemen wij daarop niets van u, dan zullen wij u als patiënt uitschrijven.
- Pijnklachten / spoedgevallen
o Wanneer u in de ochtend voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u waar mogelijk dezelfde dag nog te helpen. Belt u later op de dag, dan zullen wij ons best doen u dezelfde dag te helpen, maar wij kunnen dat helaas niet garanderen
2. Uw gegevens en wijzigingen
- Wij gaan zorgvuldig met uw persoonsgegevens om en nemen alle toepasselijke wet- en regelgeving zoals de wet algemene verordening persoonsgegevens (AVG) in acht.
- Door het maken van een afspraak verleent U ons toestemming om gegevens over u en uw gezondheid te verwerken in het kader van de te verlenen mondzorg. Deze toestemming omvat:
o het verwerken van persoonsgegevens aanwezig in uw patiëntendossier;
o verstrekken van uw persoonsgegevens aan derden in het kader van de verwerking van declaraties;
o verstrekken van uw persoonsgegevens aan andere zorgaanbieders, uitsluitend voor zover dit nodig is in het kader van uw behandeling. - Uw algehele gezondheid is belangrijk voor ons, u dient ons steeds tijdig te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen, allergieën etc.
- Uw informatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder uw goedkeuring. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve bij verwijzing naar een specialist of huisarts die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek.
- U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, (email)-adres of
telefoonnummer). - Wijzigingen kunt u per brief, e-mail of bij ons in de praktijk doorgeven.
3. Afspraak te laat komen / niet verschijnen
- Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of deze wordt geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.
- Als u verhinderd bent, verwachten wij dat u dit ruim van tevoren doorgeeft. Dit mag telefonisch of per e-mail. Een afspraak dient tenminste 2 werkdagen voor de afspraak geannuleerd te worden. Bij een niet nagekomen afspraak of niet tijdig (2 werkdagen) afzeggen van een afspraak wordt 25 euro per 10 minuten gereserveerde tijd in rekening gebracht. Bij de derde maal volgt uitschrijving. Tandartspraktijk Dierdonk is tevens gerechtigd om de volledige geschatte kosten van de behandeling in rekening te brengen.
- De door ons verstuurde herinneringsmails dienen alléén als herinnering. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden (dit betreft een no reply service, antwoorden hierop ontvangen wij dus niet). Mocht het een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekentdit niet dat uw afspraak niet door zal gaan. U blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van gemaakte afspraken.
4. Betalingen en betalingsverzuim
- De betaling van de behandelingen gaat via factoringmaatschappij Payt .
- U dient uw rekening binnen 14 dagen te voldoen, bij onvolledige betaling of wanbetaling geven wij de vordering uit handen en kan dit ertoe leiden dat u kunt worden uitgeschreven als patiënt. Tevens behouden wij het recht om uw volgende afspraak te annuleren.
5. Gedrag, privacy en veiligheid
- U dient zelf over uw eigendommen te waken. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. Laat eigendommen niet onbeheerd en zoveel mogelijk thuis.
- Roken, gebruik van alcohol en drugs is niet toegestaan
- Bij diefstal, vernieling, en verbale- en non-verbale agressie behouden wij ons het recht u uit te schrijven als patiënt. Wij zullen bij diefstal, vernieling en ander ernstig ongewenst gedrag te allen tijde een melding maken bij de politie.
- Help de praktijk schoon te houden en gooi uw afval in de afvalbak.
- In verband met de hygiëne is het niet toegestaan te eten en te drinken in de praktijk. Ook het meenemen van huisdieren is verboden.
- Het is niet toegestaan ongevraagd beeld en/of geluidopnames te maken in de praktijk.
- Uw mobiele telefoon dient bij bezoek in de behandelkamer/wachtkamer op stil te worden gezet, zodat andere patiënten hier geen hinder van ondervinden.
- Respecteer de privacy van patiënten en teamleden, ook op social media
- Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de balie.
6. Dienst / waarneming
- Indien wij niet aanwezig zijn, kunt u contact opnemen met de Tandartsenpost in Eindhoven telefoonnummer (040-311 1915).
Deze huisregels en algemene voorwaarden kunnen gewijzigd worden, bezoek regelmatig de website.
De algemene voorwaarden en huisregels gaan in op 01/01/2025